Return True - 10 اشتباه در طراحی وبسایت که باید از آن پرهیز کرد ( قسمت 1 )

10 اشتباه در طراحی وبسایت که باید از آن پرهیز کرد ( قسمت 1 )

در حال حاضر هر صنعت، تولیدی و یا ... دارای یک وب سایت برای ارائه اطلاعات، فروش محصولات و تعامل با مشتریان خود است. این وبسایت ها در کنار جذابیت و کاربردی بودن، چندین استراتژی بازاریابی را دنبال می کنند. در این مقاله قصد داریم به 10 مورد از عوامل منفی تاثیرگذار بر بازدید کنندگان وبسایت شما بپردازیم. این عوامل می توانند بر فروش محصولات شما تاثیر بگذارند و باید از آنها اجتناب کرد.

1. سرعت بارگذاری پایین

امروزه مشتریان با بمبارانی از اطلاعات مواجه هستند و همزمان میانگین توجه آنها به موضوع مطرح شده کاهش یافته است. حقیقت این است که همزمان صدها وبسایت دقیقا محصول و یا خدمات شما را به مشتریان احتمالی شما ارائه می دهند و در همین حال صبر و شکیبایی افراد کم است. به همین دلیل سرعت بارگذاری وبسایت شما عامل حیاتی در جذب مشتریان احتمالی ( بازدید کنندگان وبسایت ) می باشد.

2. تبلیغات پاپ آپی ( PopUp Ads )

تبلیغات پاپ آپی بندرت به خوبی انجام می شوند، هر چند انجام و یا عدم انجام آن خود موضوع قابل بحثی می باشد. اکثر مواقع به منظور جذب بازدید کنندگان بیشتر به وبسایت می باشد اما قبل از پیاده سازی و تصمیم برای انجام آن بیشتر فکر کنید. این موارد توجه کاربران وبسایت را آزار می دهد و این موضوع قابل درک است. چون در هنگامی که کاربر سایت در حال مطالعه وبسایت شماست، یکباره ظاهر و در روند کار بازدیدکننده تداخل ایجاد می کند. همچنین مواردی مانند اجازه استفاده از Cookie ، و یا اجازه ارسال Notification و ... نیز کاربران را بیش از پیش آزار می دهد و پس از یک تجربه نا خوشایند، وبسایت شما را ترک می کنند.

3.  استفاده بیش از حد از انیمیشن

هرچقد که انیمیشن میتواند به میزان جذابیت یک وب سایت افزوده و موجب جذب مخاطبان بیشتر گردد، طراحان وب باید بدانند کجا از این مقوله استفاده کنند. 
در شرایط ایده آل، انیمیشن برای جلب توجه بازدیدکنندگان به محتوا مورد استفاده قرار می گیرد.
با اینحال زرق و برق بیش از حد میتواند موجب حواس پرتی مخاطب و دور شدن وی از مطلب مورد نظر گردد.

4. لینک داخلی ضعیف

شاید معمول نباشد، اما لینک موثر می تواند در خصوص دادن تجربه بیشتر به کاربران کارآمد باشد. 
انتقال کاربران از یک صفحه به صفحه دیگر با موضوعی مشابه آنچه که در آن لحظه در حال خواندن آن بودند باعث افزایش نرخ کاربران سایت شما خواهد شد.
همچنین لینک های شکسته یا پیوند با صفحات غیر مرتبط نیز ثمربخش نیستند. به یاد داشتن این نکته بسیار حایز اهمیت است که پیاده سازی لینک داخلی تنها توسط یک شخص حرفه ای انجام شود.

نظرات