Return True - روانشناسی رنگ - قرمز

روانشناسی رنگ - قرمز

در این مقاله قصد داریم رنگ قرمز را بهتر بشناسیم تا زمانی که در طراحی خود از این رنگ استفاده می کنیم، متوجه حسی که به کاربر القا خواهیم کرد، باشیم.

رنگ قرمز چه احساسی را ایجاد می کند؟ قرمز اغلب به عنوان رنگی گرم ، پر جنب و جوش و مشتاق توصیف می شود. اغلب به عنوان یک رنگ هیجان انگیز و حتی تهاجمی دیده می شود ، اما می تواند احساس عشق و راحتی را نیز برانگیزد. قرمز اغلب برای جلب توجه به ویژه در تبلیغات و علائم راهنمایی و رانندگی استفاده می شود.

همانطور که یک بار طراح مد والنتینو گفته است:

قرمز دارای عمق ، قوی و چشمگیر است. قرمز شمعدانی. یک قرمز گویا ... که مانند مبلمان برای اثاثیه یک خانه ... برای لباس استفاده می شود ، قوی است ، مثل سیاه یا سفید

ویژگی های روانشناسی رنگ قرمز

  • قرمز رنگی روشن و گرم است که احساسات قوی ای را برانگیخته می کند.
  • قرمز با عشق ، گرما و راحتی همراه است.
  • قرمز همچنین یک رنگ شدید یا حتی عصبانی محسوب می شود که احساس هیجان یا نیرومندی را ایجاد می کند.

در حالی که قرمز دارای معانی نمادین مختلف است ، واکنش های فردی به رنگ قرمز می تواند بسیار متفاوت باشد. در زیر برخی از این واکنش ها را می خوانیم:

قرمز انرژی زا و هیجان انگیز است

افراد غالباً در مواجهه با رنگ قرمز دچار احساسات شدید انرژی و هیجان می شوند.

قرمز قدرتمند است

مانند سیاه ، قرمز نیز غالباً به عنوان یک رنگ قوی توصیف می شود که احساس قدرت را به ذهن القا می کند.

قرمز می تواند سرگرم کننده باشد

قرمز فقط به عنوان یک رنگ هیجان انگیز یا قوی دیده نمی شود، همچنین به نظر می رسد جنبه سرگرم کننده و بازیگوشی دارد.

قرمز پرشور و جسورانه است

شاید جای تعجب نباشد ، قرمز را می توان به عنوان رنگی عاشقانه یا پرشور نیز دید. مانند احساس عشق ، این رنگ تمایل به تحریک احساسات قوی دارد.

جمع بندی

مانند سایر رنگ ها ، پاسخ به قرمز اغلب به تجربیات گذشته و تأثیرات فرهنگی بستگی دارد. برخی افراد احساس سرگرم کننده و بازیگوش قرمز را گزارش می کنند ، در حالی که برخی دیگر احساس می کنند که بسیار جسورانه ، هیجان انگیز و یا حتی سکسی است. احساسات خود را نسبت به رنگ قرمز بیابید و در مورد برخی از تأثیرات یا تجربیاتی که ممکن است در واکنش شما به این رنگ نقش داشته باشد ، فکر کنید.

نظرات