Return True - 10 اشتباه در طراحی وبسایت که باید از آن پرهیز کرد ( قسمت 2 )

10 اشتباه در طراحی وبسایت که باید از آن پرهیز کرد ( قسمت 2 )

در مقاله قبل چند مورد از اشتباهاتی که ممکن است در طراحی وبسایت دچار آن شویم را بررسی کردیم. در این مقاله به چند مورد دیگه از این موارد می پردازیم.

5. مدیاهایی که به شکل خودکار پخش می شوند

این مورد هم یکی دیگر از مواردیست که کاربران وبسایت شما را فراری می دهد. وب سایت هایی که محتوای ویدئویی را در کنار مطالب سایت به نمایش می گذارند برای کاربران سایت در خواندن محتوایی که به دنبال آن هستند و یا مرور سایر قسمت های سایت، مشکل ایجاد می کند. همین دلیل برای فرار کاربر از سایت شما کافیست. اغلب موارد، این فیلم ها خود دارای تبلیغاتی هستند که به شکل خودکار پخش می شوند که خود این موضوع مزاحمت دیگریست. علاوه بر این، اکثرا ویدئوهای پخش شده محتوایی نا مرتبط با مطلب خواهند داشت.

تمامی این موارد باعث می شود کاربران دیگر به وبسایت شما باز نگردند، مهم نیست مطالب شما چقدر مفید باشد.

6. ناسازگاری پلتفرم

در حال حاضر تمامی کاربران احتمالی وبسایت شما، از طریق موبایل و یا تبلت وبسایت شما را مشاهده خواهند کرد. پس اگر وبسایت شما از طریق این دستگاه ها بهینه نشده باشد، کاربران وبسایت خود را از دست  خواهید داد. گرچه بسیار عجیب است اگر این همچنان وبسایت شما برای دستگاهای موبایلی بهینه نشده باشد ;) 

7. ناوبری پیچیده

قانون شست ( انگشت شست ) در طراحی وبسایت به این معناست که ناوبری در وبسایت به ساده ترین شکل ممکن پیاده شود. در صورتی که ناوبری پیچیده ای داشته باشید کاربران خود را نا امید خواهید کرد. زیرا برای مطالبی که به دنبال آن هستند باید تمام وبسایت شما را بگردند و این مورد آنها را گیج و نا امید خواهد کرد.

پس از تمام تلاش هایی که در طراحی وبسایت انجام می دهید، در صورتی که ناوبری مناسبی نداشته باشید، وبسایت شما گیج کننده خواهد بود و کاربرانش را نا امید میکند

8.بی نظمی در چیدمان

با وجود اینکه زیاد بودن محتوای یک وبسایت میتواند یک ایده خوب و کارامد باشد، در عین حال میتواند نتیجه عکس نیز بدهد.
وب سایتی که حاوی مقادیر زیادی متن و گرافیک باشد موجب حواس پرتی بازدید کننده می گردد، دقیقا بر خلاف هدف واقعی شما! علاوه بر این، این قضیه موجب برهم خوردگی اطلاعات موجود میگردد. 
از این رو، فضاهای سفید در برجسته کردن محتوا و تصاویر وب سایت، حائز اهمیت هستند.

9.تصاویر که برای شما نیست

این ممکن است برای طراحان وب بی ضرر باشد. با انتخاب گستره ای از تصاویر در دسترس، انتخاب چند تصویر جذاب بسیار آسان است. اگر میخواهید در بخشی از بازاریابی مربوط به وب سایتتان دخالت داشته باشید از اینگونه تصاویر استفاده نکنید. بازدیدکنندگان وبسایت شما بسیار آگاه هستند و درباره تصاویری که استفاده کرده اید آگاهی دارند. سعی کنید که از تصاویر مرتبط و واقعی استفاده کنید و تا جای ممکن این تصاویر را خودتان تولید کنید

10.لینک های مرده

کی از مهمترین نکاتی که باید در طراحی وب سایت مورد توجه قرار گیرد لینک های مرده هستند. لینک های مرده تنها نشان دهنده بی دقتی و کوتاهی از طرف شما میباشد. نه تنها رتبه بندی موتور جستجوگر شما را خراب می کنند، بلکه موجب کاهش میزان بازدیدکنندگان وب سایتتان نیز میگردند. خوشبختانه، چندین ابزار موجود برای نگهداری زبانه روی لینک وجود دارد، بنابراین شما مجبور نیستید این کار را به صورت دستی انجام دهید. اکثر این ابزارها برای استفاده رایگان هستند 

جمع بندی

عوامل ذکر شده موجب UX و طراحی اشتباه وب سایت می شوند. با این حال، این عوامل باید به طور کامل در نظر گرفته شود تا عملکرد هر یک از صفحات وب سایت افزایش یابد. همیشه به یاد بیاورید که از خودتان بپرسید آیا این وب سایت کاربران را منحرف می کند و یا در فرایند پیدا کردن آنچه که کاربران دنبال آن هستند، به عنوان یک مانع عمل می کند؟ جذب بازدیدکنندگان کار آسانی نیست - اما شما همیشه می توانید به طور مداوم در بهبود و بهینه سازی وب سایت و خدمات بازدید کنندگان به بهترین نحو ممکن کار کنید. این یک روش مطمئن برای حفظ بازدید کنندگان و تبدیل آنها به وفاداران به برند شما میباشد.

نظرات