Return True - ترند های طراحی وب در سال 2020

ترند های طراحی وب در سال 2020

طراحی وب همیشه در حال رشد و تحول است و بروز ماند در این حوزه یک کار تمام وقت است. یک طراحی بروز و طبق ترند های امروز ممکن است فردا به نظر مسخره و تحقیرآمیز باشد و همچنین وبسایتی که با متدهای قدیمی طراحی شده ممکن است به کاربران شما نشان دهد شما قدیمی هستید و یا اهمیتی برای آن ها قائل نیستید.

در اینجا چند راه به شما نشان خواهیم داد تا وب سایت خود را بروز نمایش دهید و برای سال 2020 آماده شوید

 

طراحی برای موبایل همیشه در اولویت

این موضوع مدت زمان طولانی شروع شده. نمایش وبسایت در موبایل مدت هاست سایر پلتفرم ها را تحت شعاع قرار داده. در حالی که این امر را رعایت می کنید، در ادامه مطمئن شوید سایر کاربران در مرورگرهایی مانند تبلت، دسکتاپ و ... را پوشش می دهید. اگر هنوز وبسایت خود را رسپانسیو ( Responsive ) نکرده اید بدانید زمان بسیار زیادی از شروع این ترند گذشته و باید هر چه سریعتر شروع کنید.

ناوبری مناسب برای انگشت شست از موارد مهم و ترند در سال 2020 است. احتمالا کاربران موبایل برای استفاده از سایت شما از انگشت شست خود استفاده می کنند. رابط کاربری مناسب که به کاربران شما امکان استفاده از وب سایت را بدون نیاز به دست دوم می دهد، به معنای جذابیت و راحتی بیشتر است. دکمه های ناوبری، منوها و سایر عناصر UI را در دسترس انگشت شست بازدیدکننده قرار دهید. آنها بخاطر آن از شما سپاسگذار خواهند بود.

تایپوگرافی Bold، جسورانه

در حال حاضر دستگاه های بیشتری از فونت های سفارشی پشتیبانی می کنند و همین موضوع باعث شده استفاده از فونت های سفارشی یکی از پیش قراول ها در ترند 2020 است. تایپوگرافی بولد و رنگارنگ می تواند به اندازه تصاویر بر روی بازدیدکنندگان تاثیر بگذارد.

Minimalist

مینیمالیسم یکی از رویکرد های مناسب هنگام استفاده از تایپوگرافی جسورانه می باشد. یک رویکرد حداقلی در طراحی وب ( با تمرکز روی سادگی ، سهولت استفاده و جذابیت زیبایی شناختی ) . اگر وبسایت شما در حال حاضر خیلی شلوغ است، باید با یک کارشناس UI مشورت و ظاهر وبسایت را از نوع طراحی کنید.

AI و Chatbots

Chatbots هم مانند Responsive و Minimalist جدید نیستند. ولی AI و chatbox ها در حال جایگزین شدن سرویس های گفتگو زنده ( chat help services ) هستند. ظهور رابط کاربری صوتی (VUI) فقط استفاده از هوش مصنوعی و chatboxes را تسریع می کند. 

 وب سایتی را تصور کنید که کاربران بتوانند از طریق رابط صوتی سؤال بپرسند یا اطلاعاتی را جستجو کنند و از طریق هوش مصنوعی در لحضه بهترین جواب به شما داده شود. این وبسایت فرداست ;) 

Vlogs و Background Video

از کسی پوشیده نیست که تولید کنندگان محتوا به تولید ویدئو روی آورده اند.  تخمین ها نشان می دهد که ویدئو 80٪ از ترافیک وب سایت ها را در سال 2020 تشکیل می دهد.

دلایل خوب زیادی وجود دارد که باید ویدئو در سایت خود قرار دهید. فیلمی که خوب ساخته شده می تواند جذاب ، آموزنده و نسبتا ارزان تولید شود. آمار نشان می دهد بازدید کنندگان برای مشاهده محتوای ویدیویی مفید ، آموزنده و سرگرم کننده مدت زمان بیشتری باقی می مانند در حالی که بسیاری از کاربران می خواهند به یک وب سایت بیایند ، اطلاعات مورد نیاز خود را بدست آورند و هرچه سریع تر از آن خارج شوند. این به معنای فرصت های بیشتر برای تعامل و ارتباط با مشتری است.

در حالی که vlogs ها ، فیلم های اطلاعاتی و کلیپ های سرگرم کننده می توانند یک ارزش افزوده برای هر وب سایت باشند ، فیلم پس زمینه نیز روشی است که احتمالا در آینده بیشتر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. پخش ویدئویی بدون سر و صدا اما جذاب در پس زمینه می تواند زیبایی را به طراحی شما بیفزاید.

ارسال Notification

ناتیفیکیشن ها موضوعی بحث برانگیزند. در حالی که می توانند یک روش مفید برای مدیریت تعامل بازدیدکنندگان باشند، برخی آنها را مضر و تهاجمی می دانند. در هر صورت ارسال ناتیفیکشن می تواند هم به شما و هم کاربران شما کمک کند. برای شما می تواند بازدید و مشتریان احتمالی و برای مشتری شما، اطلاع از آخرین محصول، تخفیف و یا ... را داشته باشد. ناتیفیکیشن ها باید حساب شده، و با هدف استفاده شوند در غیر این صورت می توانند نتیجه عکس بهمراه داشته باشند

 

آیا وب سایت شما برای رقابت در سال 2020 به این همه ویژگی نیاز دارد؟ احتمالا نه. برخی از آنها به طور بالقوه متناقض هستند (طراحی مینیمالیستی و فیلم پس زمینه ممکن است با هم خوب نباشند) ، و هر وب سایتی برای تحقق هدف خود نیاز به صندوق چت و یا vlog  نمدارد. نکته اصلی یافتن تصمیماتی برای طراحی است که بیشترین سود را برای بازدید کنندگان شما داشته باشد. پس بر این اساس برنامه ریزی کنید

نظرات